fredag 21 november 2014

Stickameras koft-KAL, del 1

Nu har Stickameras koft-KAL börjat, första delen publicerades i måndags.

Jag har börjat fundera över garn-val och skissa på modeller, men efter lite funderande har jag nog bestämt mig för att äntligen få tummen ur och förverkliga min idé om en randig a/v-formade kofta med tre-kvartsärm som legat och grott i mitt huvud så länge.


Blir nog att använda utbytbara tipparna till denna, troligtvis mina KnitPro eftersom jag har fetast tippar till den. Kommer behöva dessa till garnet jag funderar på att använda. Måste väl kanske få loss den långa kabeln till dom också, den sitter för tillfället ihop med Skogsmulletröjan till min älskling. Får se till att få den klar under helgen helt enkelt...  Ojojoj, nu blev det körigt :)

Känns som jag har planerna under kontroll i alla fall just nu, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar